اخبار

ثبت نام قریب به 4500 دانش آموز در چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی تاکنون/ 700 نفر در مرحله پایانی و به میزبانی استان یزد به رقابت خواهند پرداخت

استاندار یزد در نشست هماهنگی برگزاری مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی با بیان اینکه تاکنون قریب به 4500 دانش آموز برای شرکت در این رویداد ثبت نام کرده اند، گفت: مرحله پایانی این مسابقات هفته سوم اسفند ماه سال جاری با حضور 700 دانش آموز به میزبانی استان یزد برگزار می شود.

 یک‌شنبه 02 بهمن 1401

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست هماهنگی برگزاری مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی به ریاست استاندار یزد و با حضور مدیران پارک علم و فناوری، آموزش و پرورش، شهرداری یزد و برخی روسای دانشگاه‌های استان برگزار شد.
دکتر فاطمی با اشاره به ثبت نام  حدود 4500 دانش آموز در این رویداد تا امروز گفت: مرحله پایانی این مسابقات هفته سوم اسفند ماه سال جاری با حضور 700 دانش آموز به میزبانی استان یزد برگزار می‌‌شود.
استاندار یزد ضمن صدور دستورات لازم برای تشکیل کمیته های برگزاری، محل اجرای مسابقات، جوایز برگزیدگان و …، بر جلب حمایت‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از مسابقات تاکید کرد.
گفتنی است مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی در بیش از 20 رشته علوم و فناوری‌های نوین و مهارت‌های نرم از قبیل رباتیک، هوافضا، برنامه‌نویسی، شیمی، زیست‌فناوری، ایده‌پردازی، سواد مالی، قصه‌گویی، تئاتر صحنه‌ای و بازی‌های فکری برگزار می‌شود.
این مسابقات در دو مرحله مجازی و حضوری با هدف ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در میان دانش‌آموزان و تشویق آنان به فعالیت در این حوزه طراحی شده است که طی تفاهم نامه همکاری بین استانداری یزد، وزارت آموزش و پرورش و صندوق نوآوری و شکوفایی هر ساله برگزار خواهد شد. این مسابقات اگرچه در شهر یزد برگزار می‌شود اما یک رویداد ملی محسوب شده و همه دانش‌آموزان سراسر کشور در تمام مقاطع تحصیلی می‌توانند برای حضور در این مسابقات ثبت نام کنند.
گفتنی است تاکنون در مرحله مجازی حدود 4500 دانش آموز ثبت نام کرده‌اند و فرایند ثبت‌نام در این مسابقات، براساس ظرفیت‌های باقی‌مانده و به صورت محدود، تا 15 بهمن ماه جاری و از طریق نشانی www.siccup.ir ادامه دارد.

https://b2n.ir/n63027

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *