loading
10 رتبه برتر هر رشته اعلام شد
10 رتبه برتر هر رشته اعلام شد
سه شنبه ، 95/9/9
اختتامیه هشتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش اموزی
اختتامیه هشتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش اموزی
شنبه ، 95/9/6
نفرات برگزیده هشتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش اموزی
نفرات برگزیده هشتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش اموزی
شنبه ، 95/9/6

همایش مسئولین دبیرخانه های استانی هشتمین دوره مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزی

 به منظور معرفی مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری و تبادل نظر در خصوص شرایط اجرای آن، گردهمایی مسئولین دبیرخانه های استانی 
در روز چهارشنبه مورخه 95/7/28 باحضور حضور جناب آقای نایینی، رئیس گروه امور پژوهش سراهای دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش 
روسای ادارات تکنولوژی گروه های آموزشی، ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور و مسئولین پژوهشسرا های مرجع هر استان در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار گردید.

نایینی، در همایش مسئولین دبیرخانه های استانی هشتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی بیان کرد : 
" ما سال گذشته به همراه معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش از مسابقات بازدید داشتیم . تمهیدات خوبی برای مسابقات در نظر گرفته شده بود اما به دلیل اینکه اولین دوره برگزاری آن بصورت ملی بود اطلاع رسانی در استان ها به خوبی انجام نشده و ما شاهد حضور کمرنگ دانش آموزان از استان های مختلف بودیم.
مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزی به گونه ای تجمیع ظرفیت ها است و با توجه به اینکه در پژوهش سراها و مسابقات دانش آموزی منحصرا به یکی از رشته ها مثل رباتیک یا نجوم پرداخته می شود، تجمیع این رشته ها در یک دوره مسابقات به انسجام کارها در آموزش و پرورش کمک می کند .

نایینی با بیان اینکه پارک علم و فناوری یزد در ورود به حوزه دانش آموزی و  برگزاری مسابقات ذکاوت به خرج داده است، گفت:  
" با توجه به اینکه پارک های علم و فناوری در حوزه شرکت های فناور و دانش بنیان فعالیت می کنند و شالوده این شرکت ها هم با دانشجویان بسته شده است، پارک یزد سعی کرده شرایط رشد خلاقیت کودکان را  در دوران دانش آموزی فراهم کند تا  در زمان بهره وری دانشجویان زمان زیادی  صرف آماده سازی آن ها برای حضور در این عرصه نشود.
پژوهش سراهای دانش آموزی در واقع به پارک های علم و فناوری کمک می کنند و  این موسسات مانند دوره پیش دبستانی هستند  که در آن دانش آموزان آماده می شوند تا در آینده وارد پارک های علم و فناوری شوند.

رئیس گروه مامور پژوهش سراهای دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش بحث اطلاع رسانی درسیستم آموزش و پرورش با توجه به پراکندگی و ازدیاد مدارس را  کاری زمان بر و سخت عنوان کرد و گفت: 
"سعی کردیم ازبسترهای مجازی تا جایی که دستگاه های نظارتی اجازه می دهند برای اطلاع رسانی استفاده کنیم و با برگزاری این گردهمایی و آشنایی رابطین و مسئولین پژوهش سراهای مرجع با مسابقات شاهد حضور پر رنگ تر دانش آموزان از استان های مختلف کشور در این دوره از مسابقات باشیم."